Gdy zautomatyzowany defibrylator zewnętrzny znajduje się na pokładzie samolotu zaparkowanego przy bramce terminalu, może on również być używany w pilnej obsłudze pasażerów w pobliżu terminalu (środowiska, w którym poziom stresu i potencjał do zatrzymania krążenia są wysokie) .5 Prawdopodobna korzyść związana z dostępem do defibrylatorów na samolotach została porównana z potencjalnym ryzykiem dla pasażerów.6 W marcu 1997 r. American Airlines, duża komercyjna linia lotnicza, zaczęła umieszczać automatyczne defibrylatory zewnętrzne na wybranych samolotach. Program rozrósł się, obejmując umieszczenie urządzenia we wszystkich lotach i szkolenie wszystkich 24 000 stewardów. Szkolenie składa się z czterech godzin lekcyjnych (jedna godzina w klasie i trzy godziny w warsztacie), a następnie co roku trwa półtoragodzinny warsztat naprawczy i egzamin. Wcześniej informowaliśmy o pierwszej udanej resuscytacji pasażera za pomocą automatycznego defibrylatora zewnętrznego na pokładzie jednego ze statków powietrznych7. Następnie przeanalizowaliśmy doświadczenia programu, w tym dane dotyczące korzystania z urządzenia u 200 pacjentów.
Metody
Sprzęt i protokół
Zautomatyzowany defibrylator zewnętrzny (Hewlett-Packard Heartstream ForeRunner, model E, Hewlett-Packard [Agilent Technologies], Seattle) dostarcza nieprogresywną sekwencję trzech uderzeń 150-J z dwufazową, ściętą wykładniczą falą i automatycznie dostosowuje się do impedancji w całym skrzynia. Urządzenie mierzy 6 na 22 na 20 cm i waży 2 kg. Poduszki elektrod mają rozmiar 100 cm2, a ilustracje do umieszczenia na prawym rejonie podkolorze i lewej bocznej ścianie klatki piersiowej są drukowane na grzbietach elektrod. Wyświetlane jest pojedyncze śledzenie elektrokardiograficzne zapisane na elektrodach. Urządzenie jest półautomatyczne: za pomocą nagranego głosu zapewnia analizę dźwiękową i instrukcje inicjujące szok, jeśli spełnione są kryteria defibrylacji. Wstrząs jest dostarczany tylko wtedy, gdy operator naciśnie przycisk po zaleceniu przez urządzenie.
W odpowiedzi na objawy, które mogą wskazywać na nagłe zatrzymanie krążenia (utrata przytomności, brak oddechu i brak wykrywalnego tętna), załoga samolotu stosuje specjalny protokół użycia defibrylatora. Pasażer zostaje przeniesiony do przejścia, kuchni lub grodzi; odzież pokrywająca klatkę piersiową jest usuwana; a klocki elektrodowe są umieszczone na klatce piersiowej, które w razie potrzeby zostały oczyszczone, wysuszone i ogolone. O pomoc personelu medycznego zabiega się, chociaż stewardessy postępują zgodnie z protokołem niezależnie od takich porad. Zautomatyzowany defibrylator zewnętrzny może być również wykorzystywany do innych problemów zdrowotnych, na ogół na prośbę pasażerów, którzy są lekarzami.
Przegląd zdarzenia i analiza danych
Po każdym użyciu defibrylatora, dwaj specjaliści od arytmii przeglądają dane, które składają się z elektrokardiogramu i plików z działu medycznego American Airlines. Aktualna analiza obejmuje dane ze wszystkich urządzeń zainstalowanych na statkach powietrznych, które były używane do oceny lub leczenia pasażerów w nagłym przypadku, zarówno tych używanych na pokładzie samolotu, jak i tych używanych w sąsiednim terminalu (kiedy byli oni najbliższymi dostępnymi defibrylatorami).
Badanie zostało zatwierdzone przez instytucjonalną komisję recenzyjną University of Texas Southwestern Medical Center w Dallas
[hasła pokrewne: zwapnienie aorty, zespół heerfordta, zrazik wątrobowy ]
[podobne: firma zbrojarska, Fordanserki, bikalutamid ]
[patrz też: koramed plewiska, laboratorium bruss gdynia, eskulap augustów ]
Comments are closed.
Zobaczcie czego ucza w medyku
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: antyskalant[…]
Jaki jest cel takich artykułów jak ten i kilka innych
[..] Artukul zawiera odniesienia do tresci: mezoterapia[…]
czy taki włókniak może zniknąć samoistnie?
[..] Cytowany fragment: dentysta bielsko biała cennik[…]
jestem chora na niedoczynnosc tarczycy i przysadki mozgowej