Liczba lotów stanowi mniej niż jeden pełny rok podróży samolotem American Airlines, który w 1998 r. Miał łącznie 792,168 lotów. Defibrylator był używany raz na każde 3288 lotów, a śmierć lub resuscytacja po zatrzymaniu krążenia wystąpiły raz na 21 654 loty . Na podstawie tych danych i szacunków branży, że American Airlines reprezentuje 18 procent rynku krajowego i że ruch lotniczy w USA stanowi 45 procent lotów komercyjnych na całym świecie, obliczyliśmy potencjalne wykorzystanie zautomatyzowanych zewnętrznych defibrylatorów na całym świecie, jeśli wszystkie komercyjne samoloty byłyby tak wyposażone . Nasze szacunki sugerują, że urządzenie byłoby używane 2975 razy dla 452 pacjentów z zatrzymaniem akcji serca na pokładzie samolotu, co uratowało życie 93 osobom z migotaniem komór każdego roku.
Dyskusja
W ciągu pierwszych dwóch lat po instalacji, podczas której urządzenie było używane 200 razy na pokładzie amerykańskiego samolotu, automatyczny defibrylator zewnętrzny działał zadowalająco. Urządzenie rozpoznało migotanie komór u 14 pacjentów z 100 procentową czułością i swoistością i zakończyło się co pierwszy epizod pierwszym szokiem. Wskaźnik przeżycia po defibrylacji do wypisu ze szpitala, wynoszący 40 procent, jest korzystny w porównaniu z odsetkiem przeżycia do wypisu wśród pacjentów, którzy otrzymali defibrylację w innych warunkach pozaszpitalnych. Ponadto urządzenie było bezpieczne, gdy było używane jako monitor; w żadnym przypadku nie zalecano ani nie dostarczono nieodpowiedniego wstrząsu.
W przeszłości liczba zgonów rocznie w komercyjnych liniach lotniczych nie została dobrze określona. Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego zgłosiło tylko 72 przypadki zgonów rocznie (większość z nich nagle) w latach 1977-1984, szacunki, które prawdopodobnie będą niskie8, ponieważ inni sugerują, że może być 1000 zgonów rocznie w lotach komercyjnych. 9 Aktem Kongresu zebrano 10 danych dotyczących sytuacji awaryjnych na samolotach za okres od lipca 1998 r. Do 30 czerwca 1999 r .; wyniki wykazały 108 zgonów na 15 największych amerykańskich przewoźników. Niestety, dokładność tych danych jest wysoce zmienna, a zakres problemu może być zaniżony. Nasze dane potwierdzają, że liczba ofiar śmiertelnych na samolotach została zaniżona.
Samolot jest wyjątkowym miejscem do zatrzymania krążenia, a podróż powietrzna może narazić lub zaostrzyć stan zdrowia. Do czynników przyczyniających się do tego należą stres związany z lataniem, wysiłek w dotarciu do bramy, zakłócenie rytmu dobowego i zmniejszenie ciśnienia tlenu w kabinie (równoważne z naprężeniem znajdującym się na wysokości od 1844 do 2576 m [6050 do 8450 ft] nad poziomem morza) .12 Ponadto samoloty są źle zaprojektowane do rozpoznawania i leczenia zatrzymania krążenia. Można założyć, że nieprzytomny pasażer śpi, tak że zatrzymanie krążenia nie jest zauważalne pomimo zatłoczonego otoczenia. Po rozpoznaniu zatrzymania krążenia leczenie jest utrudnione ze względu na trudności w dotarciu do pacjenta, hałas, wibracje i brak prywatności.13
Najważniejszym ograniczeniem w dostarczaniu leczenia pacjentom z zatrzymaniem krążenia na pokładzie samolotu był brak dostępności urządzeń do wspomagania życia
[przypisy: nadmiar jodu, objawy blumberga, optimdent ]
[patrz też: przesycanie aluminium, cyprofloksacyna, kołki sprężyste ]
[przypisy: metaplazja, optimdent, streptococcus agalactiae objawy ]
Comments are closed.
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: stomatolog wrocław[…]
Uprawiam delikatnie sport
[..] Cytowany fragment: białko[…]
Badaja badaja i nic
[..] Artukul zawiera odniesienia do tresci: ortodonta, ortodoncja Kraków[…]
Ja polecam suplement wapń